Wizz Air v pozitivním ekonomickém trendu

  • 13.11.2024 06:11

Wizz Air Holdings plc oznámily pozitivní vývoj tržeb v první polovině fiskálního roku 2025 s očekáváním pokračující silné výkonnosti ve druhé polovině roku. Společnost úspěšně přesunula kapacitu z méně výkonných trhů na výkonnější trhy, čímž zvýšila ziskovost a příjmy. Po období stagnace způsobené uzemněním letadel „neo“ kvůli svolávací akci motorů RTX se Wizz Air postupně vrací do fáze růstu a ve fiskálním roce 2026 zvýší ziskové marže. 

Wizz Air zlepšil svůj provozní výkon a dokončil 99,4 % plánovaných letů. Počet letadel vyrostl ze 189 na 232. Dopravce si pochválil silnou a stabilní poptávku.

Čistý zisk společnosti dosáhl 315,2 milionů eur, zatímco odhad analytiků byl 332 milionů eur. Provozní zisk poklesl meziročně o 33 %.

Akce reagovaly na zprávu o pololetních výsledcích hospodářského roku 2025 silným růstem o 10,25 %.

Výpadek asi 20 % flotily si vyžádal nákladná opatření, a to včetně prodloužení leasingu starších letadel a využití leasingu letadel s posádkou (ACMI). Kvůli svolávací akci motorů RTX bylo v prvním pololetí mimo provoz až 44 letadel „neo“. Wizz Air očekává dosažení dohody Pratt & Whitney o kompenzacích.

Na výsledky měla negativní dopad rovněž situace na Blízkém východě. Wizz Air přerušil lety do Tel Avivu do 14. ledna a uvolněné kapacity nasadí v době vánočních svátků na jiné linky.

Společnost čelí vyšším letištním poplatkům, neboť letiště penalizují Wizz Air za nedostatečný růst, což ovlivňuje celkové řízení nákladů.

Wizz Air sice nenavýšil nabízené kapacity, zato využití stávající sedačkové kapacity vyrostlo o 1 p.b.

V dalším období předpokládá firma dosáhnout 20% růstu, přičemž bude uplatňovat zvýšenou pozornost trhům střední a východní Evropy. Deset trhů střední a východní Evropy bude mít 70% podíl na celkovém růstu kapacit. Expanze na nové trhy se proto zpomalí.

Dopravce neměnil svůj odhad zisku na celorok, který zůstává v rozmezí 350–450 milionů eur.


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



MichalC (...188.142...)
13.11.2024 15:36

Baltazar: rado se stalo.

Baltazar - nepřihlášený host (...103.245...)
13.11.2024 12:30
Děkuji za vysvětlení

MichalC a MK: děkuji za vysvětlení, že penalizací se v článku myslí zrušení předem dohodnuté slevy.

MichalC (...63.98...)
13.11.2024 08:59

Baltazar: letiště typicky poskytují slevy v závislosti na počtu odbavených cestujících, nebo při otevření nových linek nebo při otevření a provozu linek do nových "strategických" destinací. Pokud tedy Wizz přepraví méně cestujících nebo neotevře nové linky, na některé ze slev nedosáhne. Např Varšava Modlin nabízí při otevření nové "strategické" destinace slevu 85% první rok provozu až po 40% ve čtvrtém roku provozu. Slevy podle počtu přepravených cestujících se pohybují od 9 do 31 PLN.

MK. (...188.171...)
13.11.2024 08:47

nabizi se treba nasledujici:

Jste wizzair domluvil jste si s Katowicich slevu z 5EUR na 4EUR za cestujicicho v pripade, ze dosahnete 1.000.000 cestujicich za 6 mesicu. Sest mesicu uplynulo, vy mate 700.000 cestujicich a Katowice Vam zvednou odletovou taxu na 5 EUR na cestujicicho.

Baltazar - nepřihlášený host (...103.245...)
13.11.2024 08:07
Prosím o vyvětlení

Mohu prosím požádat nějakého odborníka o vysvětlení této věty z článku?

"Společnost čelí vyšším letištním poplatkům, neboť letiště penalizují Wizz Air za nedostatečný růst, což ovlivňuje celkové řízení nákladů."
Neptám se ironicky, opravdu nevím, co si pod tím mám představit. Předem děkuji.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace