Společnost Southwest plánovala, že letos od Boeingu převezme celkem 85 letadel 737 MAX.
Koncem března oznámila, že letos převezme pouze 46 letadel, aby počátkem dubna toto číslo snížila na pouhých 20. Proti původnímu plánu tak společnosti bude jen letos chybět asi 65 nových letadel. Výhled na příští rok také nebude příliš příznivý. Pro společnost, která provozuje výhradně Boeingy 737 (zejména 737-700), je to tvrdá rána.
Během prvního čtvrtletí převzaly Southwest pouze pět nových letadel, vloni za stejné období 29.
Dalším problémem Southwest je, že místo požadovaných MAX 7 s kapacitou 143 cestujících je při absenci certifikace verze 737 MAX 7 nucena modernizovat flotilu letouny MAX 8, které však mají vyšší kapacitu (175 cestujících) a nehodí se na profil letecké sítě Southwest. Pokles průměrného využití sedačkové kapacity znamená pokles zisku.
Pro společnost je správnou volbou verze 737 MAX 7, jehož certifikace však po nehodě Alaska Airlines podle všeho sklouzla do roku 2025. Přesné termíny dnes nezná ani Boeing, tím méně Southwest.
Na konci roku 2023 provozovaly Southwest 817 letadel. Páteř flotily tvoří 387 letadel Boeing 737-700. Dále společnost provozuje 207 letadel verze 737-800 a 223 letadel 737 MAX 8. Většina letadel MAX 8 byla dodána jako náhrada za MAX 7.
Společnost vzhledem k nepříznivému vývoji zastavila nábor pilotů a zpomalila obnovu leteckého parku, čímž ponese vyšší náklady na údržbu, opravy a palivo. Kromě toho se v důsledku snížených kapacit společnost nevyhne „optimalizaci“ sítě, takže přijde i o výnosy. (Foto: Airways, USA Today, planes.cz)
Pro Boeing, který tolik udělal pro nejen civilni dopravu tolik moc,to musí být příšerná ostuda...bezproblémové jsou jen 777,767,ale hlavní tahouni 787,737,to je zkrátka horor...a všechno je to bordel počínaje subdodavateli jako Spirit nebo na konečný montáži...svačinka zapomenutá v nádrži, popř válejicí se vercajk kdovíkde...výstupní kontrola slepá na obě oči, atd...bordel,nic jinýho než bordel...asi by to chtelo vrátit se do středoveku,zřídit pranýř a možná šibenici...pak by se kvalita možná zvedla...to je ovšem nadsázka, nicméně viděl jsem dokument,jak Němci montovali za války ME 262 a jeden zlej esesák tam měl teda pořádek...
Sice chápu východu unifik fleet, ovšem říkám si, zda neuvažovali někdy o e195-e2? Tam už není tolik sedaček méně a kdyby se vzdali 31p (což v Americe asi moc pravděpodobně není), tak by byla kapacita téměř totožná s 737-7
Takže technici teď prohlíží všechny v Mojave a ekonomové počítají, kolik se do nich musí investovat a kolik se jich vyplatí vrátit. Ostatní pak obcházejí problémové aerolinky a hledají možnost pronájmu. Boeing si to u zákazníků dlouhodobě pos*al.
Marana,Mojave jsou plný 737-700 Southwest...nakolik jsou ulítaný,nevím, ale snad by se dalo něco vrátit do provozu....
5 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Creature25: největší bordel nastal tím, že jak u Boeingu, tak u dodavatelů se vláda snažila, aby měli všichni rovný příležitosti a všichni byli součástí mixů zaměstnanců. A aby se firmy ukázali v tom nejlepším světle, tak tomu vyhověli a pak některý práce dělají lidi, co mají um tak maximálně na sklizeň kokosových ořechů. No a výsledek je už pár let vidět.